N8 - Østersøruten

Foto: Phototravellers

I samarbejde med VisitDenmark, Dansk Cykelturisme og de øvrige destinationer langs med Østersøruten arbejder Destination Sønderjylland for at udbrede kendskabet til ruten samt højne kvaliteten af turistens oplevelse.

Markedsføring:

Projektet har til formål at markedsføre kvalitetsoplevelse til turisterne, hvor pris og kvalitet er kendetegnet ved et match, som skaber øget tilfredshed hos kunderne og øget indtjening i branchen. Projektet er baseret på N8/Østersøruten der via en helhedsorienteret og fokuseret indsats, skal blive én af Europas bedst servicerede og mest velkendte cykelruter.

Projektet er koordineret med Dansk Kyst- og Naturturisme, der har ansvaret for de erhvervsudviklende aspekter af projektet.

Projektets aktiviteter:

• 2019: Styrket kernefortælling, udarbejdelse af content (fx video) mv.

• 2019: Markedsføringskampagne og presseindsats i Tyskland og i Holland

• 2020-2021: Løbende opdatering af content

• 2020-21: Videreførelse af kampagner og presseindsats i Tyskland og Holland.

• 2019-2021: Evaluering samt viden spredning til andre cykelruter i Danmark

 

Forretningsudvikling:

Projektet har til formål at udvikle kvalitetsoplevelser til turisterne, hvor pris og kvalitet er kendetegnet ved et match, som skaber øget tilfredshed hos kunderne og øget indtjening i branchen. Projekter er baseret på N8/Østersøruten, der via en helhedsorienteret og fokuseret indsats skal blive én af Europas bedst servicerede og mest velkendte cykelruter.

Projektets aktiviteter:

• Udvikling af samlet udviklingsplan med hotspots og testområder

• Gennemførelse af forretningsudviklingsforløb

• Skabelse af fælles infomateriale: bog + kort samt hjemmeside

• Udvikling og test af tværgående cykelservicekoncepter

Projektet er koordineret med VisitDenmark, der har ansvaret for international markedsføring af ruten.


Kontakt:

Gerda Bouma, 8182 7456, gerda@dssj.dk