Analyser
På denne side finder du diverse analyser som Destination Sønderjylland selv har udarbejdet eller deltaget i.
Turismeanalyse 2022
I samarbejde med VisitDenmark har Wilke sommeren 2022 lavet en undersøgelse, der på baggrund af interviews leverer gæstebeskrivelser, rejseadfærd og tilfredshed blandt turister i Sønderjylland.
Højsæsonanalyse 2021
I samarbejde med VisitDenmark har Epinion udarbejdet en analyse af danskernes sommerferie i juni - august 2021.
Udvikling af campingerhvervet
I 2021 har Destination Sønderjylland, i samarbejde med Orange Elevator, fået udarbejdet en analyse, der afdækker campingerhvervets nuværende status samt udviklingspotentiale.
Læs analysen "Campinganalyse Destination Sønderjylland" inkl. Bilag A og Bilag B
Cykelturisme
Som et led i et øget fokus på cykelturisme i Sønderjylland blev der i 2019 udarbejdet en Strategi for Cykelturisme
Bike Friends folder - juni 2021
Digitalisering
Digitalisering, digitale kompetencer og digital ledelseskultur er nogle af de begreber, der er slået igennem for alvor i dansk turisme gennem de seneste par år. Derfor har Destination Sønderjylland i vinteren 2020/21 fået udarbejdet en spørgeskemaundersøgelse og analyse, der skitserer digitaliseringsniveauet i det sønderjyske turisterhverv. Resultaterne skal danne baggrund for fremtidige workshops og lignende.
Digitaliseringsrapport, maj 2021
Øvrige strategier
Strategi for Destination Sønderjylland 2020 - 2025
Turismens Økonomiske Betydning i de fire sønderjyske kommuner 2018
Tilfredshedsanalyse 2019
I sommeren 2019 har Destination Sønderjylland i samarbejde med Dansk Kyst- og Naturturisme udført en tilfredshedsanalyse blandt turisterne i kommunerne Haderslev, Aabenraa og Sønderborg.
Herunder finder du rapporter for hver af de tre kommuner.