Gå til indhold
Sandersvig Camping og Tropeland

Analyser

Foto: Sandersvig Camping og Tropeland

På denne side finder du diverse analyser som Destination Sønderjylland selv har udarbejdet eller deltaget i.

Højsæsonanalyse 2021

I samarbejde med VisitDenmark har Epinion udarbejdet en analyse af danskernes sommerferie i juni - august 2021.

Læs analysens konklusioner 

Udvikling af campingerhvervet

I 2021 har Destination Sønderjylland, i samarbejde med Orange Elevator, fået udarbejdet en analyse, der afdækker campingerhvervets nuværende status samt udviklingspotentiale.

Læs analysen "Campinganalyse Destination Sønderjylland" inkl. Bilag A og Bilag B

Cykelturisme

Som et led i et øget fokus på cykelturisme i Sønderjylland blev der i 2019 udarbejdet en Strategi for Cykelturisme

Bike Friends folder - juni 2021

Digitalisering

Digitalisering, digitale kompetencer og digital ledelseskultur er nogle af de begreber, der er slået igennem for alvor i dansk turisme gennem de seneste par år. Derfor har Destination Sønderjylland i vinteren 2020/21 fået udarbejdet en spørgeskemaundersøgelse og analyse, der skitserer digitaliseringsniveauet i det sønderjyske turisterhverv. Resultaterne skal danne baggrund for fremtidige workshops og lignende.

Digitaliseringsrapport, maj 2021

 

Øvrige strategier

Strategi for Destination Sønderjylland 2020 - 2025

Turismens Økonomiske Betydning i de fire sønderjyske kommuner 2018

 

Tilfredshedsanalyse 2019

I sommeren 2019 har Destination Sønderjylland i samarbejde med Dansk Kyst- og Naturturisme udført en tilfredshedsanalyse blandt turisterne i kommunerne Haderslev, Aabenraa og Sønderborg.

Herunder finder du rapporter for hver af de tre kommuner.

Haderslev

Aabenraa

Sønderborg

Følg med:

Destination Sønderjylland

VisitSønderjylland © 2022
Danish