Det er meget simpelt at oprette en konto på alle de sociale platforme. Grundlæggende foregår det på samme måde. I dette eksempel vises der, hvordan du opretter dig på Facebook.

Tryk på ”Opret ny bruger”. Udfyld data omkring brugernavn, kodeord osv.

På den efterfølgende side skal du indtaste den kode, der er blevet sendt til den email, du har benyttet. Herefter skal du acceptere cookie-indstillinger og gå til dit nyhedsfeed. Du har nu oprettet en privat Facebookprofil og kan begynde at invitere venner.

I forhold til din virksomhed, skal den have oprettet en separat side. Det gøres ved at klikke på det orange flag med titlen ”Sider” i venstre kolonne. Klik herefter på ”Business Suite” og ”Opret en virksomhed”. På den næste side udfylder du ”Sidenavn”, ”Kategori” og ”Beskrivelse” og trykker ”Opret side”.

Du har nu oprettet din virksomhed. Efterfølgende kan du igen klikke på ”Sider”- knappen i venstre kolonne og vælge din nye virksomhedsside. 

Det er vigtigt, at du går ind og udfylder al data om virksomheden, dvs. logo, billede, beskrivelse, kontaktinfo osv.

Når alt det er klaret, og virksomhedsprofilen ser pæn og fyldestgørende ud, er det en god ide, via din privatprofil, at invitere venner til at følge virksomheden (virksomheder har følgere, ikke venner). Det ser lidt trist ud, hvis virksomheden har nul følgere. Ellers er det bare at gå i gang med at lave opslag samt gøre opmærksom på, at virksomhedssiden eksisterer.

Det bør også foregå fra virksomhedssiden, hvis du beslutter dig for at annoncere via Facebook (læs mere om det i afsnittet ”Online Annoncering”).